Dijital Kanallardan Müşteri Kazanımı


Dijital Müşteri Kazanımı Nedir?


Dijital Müşteri Kazanımı Nedir?

"Dijital Müşteri Kazanımı", finansal kuruluşların yeni bir müşteriyi edinimindeki prosedürleri fiziki olarak gerçekleştirmeye gerek duymadan dijital platformlar üzerinden gerçekleştirme süreçleridir. Birçok sektörde dijital dönüşümün giderek yaygınlaşması tüketicilerin tercih ve davranışlarını da etkilerken, "yeni müşteri kazanım" süreçlerinde kurumların müşterilerine sundukları teknolojinin "pratik ve iyi bir müşteri deneyimi" yaşatması firmalar açısından daha kritik bir hale geldi.



Dijital Müşteri Kazanımı Çözümlerimiz


Dijital Müşteri Kazanımı Çözümlerimiz

"Dijital kanallardan müşteri kazanım (digital KYC/on boarding)" süreçlerinin, bu deneyimi yaşayacak olan müşteri için hem pratik hem de gerekli güvenlik unsurlarını içerecek şekilde tasarlanması ve buna uygun teknolojiler ile desteklenmesi kritik önem taşımaktadır.


Dijital ortamlarda müşteri kazanımında sunduğumuz bu çözümde aşağıdaki adımlar izlenmektedir:

  • Müşteri Tanıma, gerekli bilgilerin ön yüzler vasıtası ile alınması (KYC)
  • Müşterinin Kimlik Kartının kontrolü (ID verification)
  • Müşteri temsilcisi ile veya tamamen otomatik gerçekleşebilen süreç yönetimi
  • Ulusal kimlik veya pasaport ile kimlik tanımlama
  • Biometrik çözümler ile kimlikteki fotoğraf ile kişinin eşleşmesi
  • Canlılık kontrolü
  • Kara liste, sahtekarlık kontrolü gibi sistemler ile entegrasyon
  • Çoklu kanallardan işlem yapabilme (Web tarayıcı, mobil uygulamalar, NFC, KİOSK, vb.)